Παρασκευή 24 Δεκεμβρίου 2010

Το νέο της μεταγραφικό απόκτημα, Ιμπραϊμ Αφελάι


Περήφανος αλλά και χαρούμενος για την ένταξη του στο ρόστερ της Μπαρτσελόνα εμφανίστηκε ο Ιμπραϊμ Αφελάι κατά την παρουσίαση του από τους "μπλαουγκράνα".

Απάντησα αμέσως καταφατικά στην πρόταση που μου έκαναν" τόνισε ο Ολλανδός επιθετικός μέσος που δεν παρέλειψε να ξεκινήσει τις δηλώσεις του μιλώντας στα καταλανικά. "Εstic molt content. Barça és més que un club. Visca el Barça (Είμαι πολύ χαρούμενος, η Μπάρτσα είναι κάτι περισσότερο από ένας σύλλογος).

Ο 24χρονος άσος δεν έκρυψε πως η μεταγραφή του στη Μπαρτσελόνα ήταν ένα παιδικό όνειρο που εκπληρώθηκε.
"Από μικρό παιδί όπως κάθε άλλος παίκτης στον κόσμο έτσι και εγώ ήθελα να παίξω στη Μπάρτσα. Είναι η ομάδα που κάνει τις καλύτερες προπονήσεις στον κόσμο.

Όταν μου είπαν πως ενδιαφέρεται η Μπαρτσελόνα αμέσως απάντησα θετικά. Υπάρχουν πολλοί καλοί παίκτες και θα δώσω τον καλύτερο εαυτό μου προκειμένου να βρω θέση στην ομάδα".


Ο Αφελάι ρωτήθηκε και για την κουβέντα που είχε με τον Πεπ Γκουαρντιόλα. "Ήταν μία πολύ θετική συζήτηση. Φυσικά χρειάζομαι λίγο χρόνο για να εγκλιματισθώ τόσο στην ομάδα, όσο και στην πόλη, όμως ο Πεπ Γκουαρντιόλα είπε πως θα κάνει το παν για να συμβεί σύντομα αυτό".

Ο πρώην παίκτης της PSV Αϊντχόφεν αναφέρθηκε και στο μοντέλο λειτουργίας της Μπαρτσελόνα. "Το ποδόσφαιρο στη Μπαρτσελόνα είναι σαν εκπαίδευση και έχει αποδειχθεί σωστό αφού η ομάδα διαθέτει τους καλύτερους παίκτες στον κόσμο με τους Ινιέστα, Τσάβι και Μέσι να είναι υποψήφιοι για τη Χρυσή Μπάλα"

Κορυφαίος Γάλλος ο Νασρί

Με 99,5 βαθμούς ο Σαμίρ Νασρί αναδείχθηκε κορυφαίος Γάλλος ποδοσφαιριστής της χρονιάς για το 2010, από το «France Football». Ο μεσοεπιθετικός της Άρσεναλ άφησε πίσω του με 90 βαθμούς τον μέσο της Τσέλσι, Φλοράν Μαλουντά και τρίτος έμεινε με 83 βαθμούς ο τερματοφύλακας της Λιόν, Ούγκο Γιορίς.

Καλύτερα γκολ στην ιστορία του ποδοσφαίρου

Διάρρηξη στο σπίτι του Ομπράντοβιτς

Το σπίτι του Ζέλικο Ομπράντοβιτς, του Σέρβου προπονητή της ομάδας μπάσκετ του Παναθηναϊκού, έβαλαν στο μάτι διαρρήκτες την Πέμπτη τα ξημερώματα και ενώ εκείνος απουσίαζε από αυτό. Όπως κατήγγειλε στην Αστυνομία οι διαρρήκτες του πήραν ένα αυτοκίνητο πόρσε – τελευταίο μοντέλο – αξίας 200.000 ευρώ, 45.000 ευρώ σε μετρητά και κοσμήματα αξίας 50.000 ευρώ.

Όπως έγινε γνωστό οι δράστες μπήκαν στην μονοκατοικία, που βρίσκεται επί της οδού Νεφέλης, στο Παλαιό Ψυχικό, από μια μπαλκονόπορτα. Ο Ομπράντοβιτς εκείνο το βράδυ έλειπε από το σπίτι του γιατί, όπως είπε στους αστυνομικούς, διασκέδαζε με φίλους του μετά τον αγώνα του Παναθηναϊκού με την Αρμάνι Μιλάνο.

Lionel Messi 2010/11 Γκολ

Βαλβέρδε στον κόσμο

Με δηλώσεις του στον «Πρωταθλητή» τόνισε αρχικά: «Αυτό που σίγουρα θέλω είναι να διατηρήσουμε τη φιλοσοφία μας ως ομάδα. Αν μπορούμε μάλιστα, θέλω να τη βελτιώσουμε. Θέλω να έχουμε το χαρακτήρα μας που είχαμε το 2010 και μέσα στο 2011 και να γίνουμε ακόμα καλύτεροι. Επίσης θέλω το 2011 να έχουμε την ίδια στήριξη που είχαμε από τον κόσμο μας και μέσα στο Καραϊσκάκη και μακριά από αυτό. Είναι σημαντικοί για μας οι οπαδοί μας και τους θέλουμε πάντα δίπλα μας γιατί μας βοηθούν».

Ο προπονητής των «ερυθρολεύκων» στη συνέχεια ανέφερε: «Είμαι πολύ ικανοποιημένος και χαρούμενος τόσο με την πρόκριση όσο και με την πρώτη θέση στο πρωτάθλημα και τη διαφορά από τον Παναθηναϊκό. Δεν έχει τελειώσει τίποτα όμως και αυτό που θα πρέπει να κάνουμε είναι να συνεχίσουμε και την επόμενη χρονιά. Θέλουμε και το πρωτάθλημα και το Κύπελλο».

Για να συμπληρώσει: «Θα δώσω μια ευχή για τη νέα χρόνια και αυτή δεν έχει να κάνει με την ομάδα μου. Δεν θέλω να βλέπω βία στα γήπεδα. Θέλω να διεξάγονται κανονικά όλα τα παιχνίδια και χωρίς να υπάρχουν προβλήματα. Είναι αυτό που δεν θέλω να δω το 2011».

Μουρίνιο: Εγώ το νούμερο ένα

Την πεποίθησή του ότι πρέπει εκείνος να κερδίσει τον τίτλο του κορυφαίου προπονητή του 2010 και όχι ο Βιθέντε ντελ Μπόσκε που φαντάζει ως φαβορί λόγω της κατάκτησης του Παγκοσμίου Κυπέλλου με την Εθνική Ισπανίας, εξέφρασε ο Ζοσέ Μουρίνιο.

Εγώ! Εκανα την επιλογή μου. 11 μήνες δουλειάς, 57 ματς, τρεις τίτλοι ανάμεσα στους οποίους και ο σημαντικότερος όλων, η απόλυτη διοργάνωση, το Champions League (καθώς και το Κύπελλο Ιταλίας και το πρωτάθλημα Ιταλίας).
Κέρδισα τα πάντα, δεν θα μπορούσα να κάνω κάτι περισσότερο και το ίδιο ισχύει και για τους παίκτες", δήλωσε ο εκκεντρικός τεχνικός  στη Gazzetta dello Sport.
Ερωτηθείς αν η τελευταία του επισήμανση είναι για τον Γουέσλεϊ Σνάιντερ, ο οποίος δεν βρέθηκε τελικά στην κορυφαία τριάδα διεκδίκησης της Χρυσής Μπάλας, εξήγησε:
"Αν νικητής είναι ο Ινιέστα, ο οποίος δυστυχώς δεν μπόρεσε να αγωνιστεί τους πρώτους 5 μήνες του χρόνου λόγω τραυματισμού, αλλά έπειτα αγωνίστηκε σε 6 ματς και πέτυχε ένα γκολ στη Νότιο Αφρική, οπότε μάλλον μετράει μόνο το Μουντιάλ και τίποτα άλλο.
Μπορώ να το καταλάβω αν τα κύπελλα ήταν μοιρασμένα, αλλά όχι όταν κάποιος τα έχει κερδίσει όλα! Τί να πει κανείς; Θα προτιμούσα να κερδίσω το ματς την Κυριακή πάρα τη Χρυσή Μπάλα".


Τα κυριότερα μέρη της συνέντευξης του ZOΣΕ ΜΟΥΡΙΝΙΟ στην ιταλική εφημερίδα:




Το Τσάμπιονς Λιγκ ήταν μία ψύχωση για τους οπαδούς, το σύλλογο και τον πρόεδρο της Ίντερ.
Εγώ βγήκα από τα αποδυτήρια μετά από ένα λεπτό για να εξηγήσω ότι το αποτέλεσμα ήταν λογική συνέπεια, ότι δεν μπορούσαμε να νικήσουμε, και έπρεπε να πω στον Μοράτι αυτό που έλειπε από την ομάδα. Και έτσι έναν χρόνο μετά...

Είχατε ποτέ τόση ποιότητα σε μία ομάδα, όπως σε αυτή που υπάρχει στη Ρεάλ;

Η Ρεάλ Μαδρίτης έχει ποιότητα, παίζει καλά, συγκέντρωσε 16 βαθμούς στον όμιλο του Τσάμπιονς Λιγκ. Αλλά και η Πόρτο, με το δικό της στιλ, έπαιζε πολύ καλά. Η Τσέλσι είχε προσαρμοστεί τέλεια στην Πρέμιερ Λιγκ.

Η Ίντερ είχε χαρίσματα όπως πνεύμα μαχητή και κουράγιο, που όλοι αναγνωρίζουν. Η Ρεάλ παίζει ωραία από τη μέση και μπροστά, με τον Κριστιάνο Ρονάλντο, τον Εζίλ και τον Ντι Μαρία, έχει σπουδαία οργάνωση στο χώρο του κέντρου με τον Τσάμπι Αλόνσο, αλλά και τις κούρσες του Μαρσέλο...

Η πραγματική της δύναμη είναι όμως άλλη, είναι η προοπτική που υπάρχει. Ο Ρικάρντο Καρβάλιο, ο πιο "παλιός", είναι 32 ετών. Μετά είναι οι Πέπε και ο Κασίγιας που είναι 29. Ο Αλόνσο είναι 27.

Οι υπόλοιποι είναι όλοι πολύ νέοι και έχουν ένα εκπληκτικό μέλλον. Οι άλλες ομάδες έχουν συγκεκριμένα όρια, αντίθετα η Ρεάλ μπορεί να ξεκινήσει έναν μακρύ κύκλο.

Το 5-0 με τη Μπαρτσελόνα σας πληγώνει ακόμα;

Όχι. Είναι καλύτερο να χάνεις μία φορά με 5-0 παρά πέντε φορές με 1-0. Το παιχνίδι με τη Μπαρτσελόνα ήταν περίεργο, δεχτήκαμε δύο γκολ σε δύο φάσεις, μετά όμως υπήρχε πέναλτι πάνω στον Κριστιάνο Ρονάλντο και αποβολή του Βαλντές.

Αν δίνονταν τότε θα μιλούσαμε για άλλο παιχνίδι. Δεν ψάχνω πάντως δικαιολογίες. Αν είχαμε παίξει άλλο ένα τέταρτο ίσως το τελικό σκορ να ήταν 7-0, 8-0.

Είμαι πάντως ικανοποιημένος από την αντίδρασή μας μετά, αφού τότε υπήρχαν κάποιοι που έκαναν λόγο για την αρχή του τέλους μας. Έχουμε μόλις μία ήττα όλη τη σεζόν ύστερα από 16 ματς πρωταθλήματος, 6 ματς Τσάμπιονς Λιγκ και 3 ματς Κυπέλλου Ισπανίας.

Έχετε θυμώσει με την τιμωρία που σας επέβαλε η UEFA για τις κατά παραγγελία αποβολές; Ακόμα και ο Πλατινί είπε ότι το κάνουν όλοι αυτό...

Ήταν μία ιστορική τιμωρία. Εδώ και πολλά χρόνια το κάνουν όλοι, αλλά είμαι ο πρώτος που τιμωρήθηκα. Εάν είμαι ο πρώτος αλλά όχι ο τελευταίος, όλα εντάξει, αλλά πιστεύω ότι θα παραμείνω ο πρώτος και τελευταίος.

Τσάμπιονς Λιγκ ή πρωτάθλημα;

Μία μεγάλη ομάδα δεν μπορεί να διαλέγει. Το Τσάμπιονς Λιγκ είναι η κορυφαία διοργάνωση που υπάρχει, έχει μεγαλύτερη ποιότητα και από το Παγκόσμιο Κύπελλο που έχει μία μοναδική πολιτικο-κοινωνική διάσταση, αλλά λιγότερη ποιότητα όσον αφορά στην τεχνική. Το πρωτάθλημα αντίθετα επιβραβεύει πάντα τον καλύτερο. Θα ήταν τέλειο να πάρουμε και τους δύο τίτλους.

Σίγουρα θα θέλετε να κατακτήσετε και έναν προσωπικό τίτλο. Είστε απογοητευμένος από την είδηση που έχει ακουστεί ότι ο Ντελ Μπόσκε θα πάρει τον τίτλο του κορυφαίου τεχνικού της χρονιάς;

Εγώ έκανα τη δουλειά μου. Έντεκα μήνες δουλειάς, 57 αγώνες, 3 τίτλοι μεταξύ των οποίων ο σημαντικότερος, το Τσάμπιονς Λιγκ, "η διοργάνωση". Πήρα τα πάντα, δεν μπορώ να κάνω κάτι παραπάνω. Το ίδιο ισχύει και για τους παίκτες.

Υποννοείτε τον Σνάιντερ;

"Ναι. Εάν νικήσει ο Ινιέστα ο οποίος λόγω τραυματισμού δεν έπαιξε στους πρώτους πέντε μήνες του 2010, αλλά μετά αγωνίστηκε σε 6 ματς και πέτυχε 1 γκολ στη Νότια Αφρική, αυτό σημαίνει ότι σε χρονιά Μουντιάλ όλα τα άλλα δεν μετρούν. Μπορώ να καταλάβω τη μάχη που γίνεται όταν απομένονται βραβεία αλλά όταν ένας κατακτά τα πάντα... Τί μπορώ να πω;

Φέτος στην Ιταλία δεν υπάρχει η κυριαρχία της Ίντερ. Στην κορυφή βρίσκεται η Μίλαν που έχει για ηγέτη τον Ιμπραχίμοβιτς.

Με λυπεί μόνο που στην Ισπανία δεν γνωρίσαν τον αληθινό Ίμπρα: αυτός της Μπάρτσα, δεν ξέρω γιατί, δεν ήταν  ο πραγματικός. Αυτός όμως είναι φαινόμενο!

Δεν ξέρω αν το έχετε συνειδητοποιήσει: παίζοντας κατά σειρά σε Άγιαξ, Γιούβε, Ίντερ, Μπάρτσα και Μίλαν μπορεί να κατακτήσει το ένατο σερί πρωτάθλημα σε εννέα σεζόν, με πέντε ομάδες.

Α-πί-στευ-το. Θα φταίει πως είναι Σουηδός, που η ποδοσφαιρική διάσταση της χώρας του είναι μικρή, που δεν έχουν τόση επιρροή, που δεν έχει κατακτήσει ακόμα το Τσάμπιονς Λιγκ, αλλά δεν αναγνωρίζουν την αξία του.

Είναι φαβορί η Μίλαν;

Όπως είναι σήμερα τα πράγματα, για να μην κατακτήσει το πρωτάθλημα θα πρέπει να το χαρίσει. Είναι σε πλεονεκτική θέση

Οι "προτεστάντες"


Στις αρχές του 16ου αιώνα ένα νέο θρησκευτικό κίνημα έκανε την εμφάνιση του στην Ευρώπη. Μετά την ορθοδοξία και τον καθολικισμό, ο προτεσταντισμός με πρωτεργάτη τον Μάρτιν Λούθορ γεννήθηκε στην Γερμανία μετά την αμφισβήτηση πολλών ιδεών της Ρωμαιοκαθολικής εκκλησίας.

Η Σκωτία ήταν μία από τις χώρες που "αγκάλιασε" αυτό το δόγμα με πρωταγωνιστή τον Τζον Νοξ και με την πάροδο του χρόνου, οι προτεστάντες έγιναν η κυρίαρχη θρησκεία στην Βόρεια Βρετανία.

Η διαμάχη ανάμεσα στην Μεγάλη Βρετανία και την Ιρλανδία που απέφερε τον χωρισμό σε δύο κράτηττο 1992 , την Νότια(ΕΪΡΕ) και την Βόρεια(χώρα) απεικονίστηκε και θρησκευτικά ανάμεσα στους καθολικούς και τους προτεστάντες στα δύο μέρη του νησιού.

Η γέννηση της Ρεϊντζερς το 1873 από τέσσερις φίλους που έδωσαν το όνομα στον σύλλογο από βιβλίο που αναφερόταν σε αγγλική ομάδα ράγκμπι, έγινε σε μία χώρα που πρέσβευε τις ιδέες του προτεσταντισμού.

Στα πρώτα χρόνια ζωής, η Ρεϊντζερς δεν έφερε ιδεολογική ταυτότητα,ωστόσο μετά το κύμα μετανάστευσης στις βιομηχανικές πόλεις της Μεγάλης Βρετανίας από Ιρλανδούς που στο θρήσκευμα τους ήταν καθολικοί, δημιουργήθηκαν δύο πόλοι.


Πέντε χρόνια μετά την Ρεϊντζερς,ιδρύθηκε από ένα καθολικό ιερέα, η Σέλτικ. Στα χρόνια που ακολούθησαν, η  κοινωνία της Σκωτίας και ιδιαίτερα της Γλασκώβης, επέλεγε την ομάδα που υποστήριζε ανάλογα με το θρήσκευμα.

Η Ρεϊντζερς υιοθέτησε την ιδέα της ενωμένης Μεγάλης Βρετανίας που περιλάμβανε και την Βόρεια Ιρλανδία. Για τον λόγο αυτό μάλιστα η βρετανική σημαία κυριαρχεί στην εξέδρα των φίλων των "Τζερς".

Για πολλά χρόνια, η αντίθεση στην θρησκεία είχε και....αθλητικό αντίκτυπο, καθώς το περίφημο "Ολντ Φιρμ" όπως είναι γνωστό παγκοσμίως και αναφέρεται στα ντέρμπι της Ρεϊντζερς με τη Σέλτικ "σημαδευόταν" και από σκηνές βίας που αμαύρωναν τη φήμη δύο εκ των πιο ιστορικών συλλόγων της Μεγάλης Βρετανίας.

Η μετακόμιση από το "Αϊμπροξ Παρκ", την έδρα της Ρεϊντζερς,  στο "Παρκχεντ", την έδρα της Σέλτικ έγινε πράξη από τον Άλφιν Κον στα τέλη της δεκαετίας του ΄70, ωστόσο για τους "Τζερς" δεν ήταν αποδεκτό ένας παίκτης, καθολικός στο θρήσκευμα να βρισκόταν στο ρόστερ της ομάδας τους, λόγω της θρησκευτικής παράδοσης του συλλόγου.

Τον Ιούλιο του 1989, ο Μο Τζόνστον έγινε ο ποδοσφαιριστής που έσπασε την παράδοση. Όντας καθολικός στο θρήσκευμα και λίγες μέρες μετά τη δήλωση του ότι η Σέλτικ είναι ο μοναδικός σύλλογος στον οποίο θέλει να αγωνίζεται, μετακόμισε στην Ρεϊντζερς.

Η μεταγραφή του προκάλεσε πολλές αντιδράσεις στους φιλάθλους και των δύο ομάδων με αυτούς της Σέλτικ να τον αποκαλούν προδότη ενώ εκείνοι της Ρεϊντζερς απείλησαν να κάψουν τα εισιτήρια διαρκείας τους.


Τελικά οι αντιδράσεις όμως σταδιακά μειώθηκαν και παρότι και σήμερα οι "προτεστάντες" και οι "καθολικοί", η Ρεϊντζερς και η Σέλτικ, συγκροτούν τις δύο αντίπαλες παρατάξεις από θρησκευτικό έως και αθλητικό επίπεδο, η αντιπαλότητα μένει περισσότερο στις τέσσερις γραμμές του γηπέδου.

Οι φίλοι της Ρεϊντζερς εκτός από τις βρετανικές σημαίες που στο "Αϊμπροξ" έχουν την....τιμητική τους, τραγουδούν συνθήματα που έχουν σχέση με μάχες ανάμεσα σε προτεστάντες και καθολικούς ενώ σε ένα από αυτά αναφέρουν ότι θα ακολουθούσαν την ομάδα τους ακόμη και στο Δουβλίνο που θεωρείται η  πρωτεύουσα του καθολικισμού στην Ιρλανδία.

UEFA Champions Leuge 2010 2011 First Round All Goals

Νίκος Λυμπερόπουλος

Ο Νίκος Λυμπερόπουλος έπλεξε το εγκώμιο του Μανόλο Χιμένεθ, λέγοντας πως αν ο Ισπανός δεν μπορεί να κάνει μεγάλη την ΑΕΚ, τότε δεν μπορεί κανείς!

«Ο Χιμένεθ είναι ο κατάλληλος για να κάνει και πάλι την ΑΕΚ μεγάλη. Έχει ένα όραμα, ώστε να φτιάξει μία ΑΕΚ που θα μας αρέσει. Δεν είμαστε ευχαριστημένοι που είμαστε στο πρωτάθλημα τόσο πίσω, που είμαστε εκτός Ευρώπης, όμως επιβάλλεται να συνεχίσουμε. Και ο προπονητής είναι αυτή τη στιγμή ότι καλύτερο έχει η ομάδα. Ο προπονητής αυτός είναι ο κατάλληλος για να κάνει την ΑΕΚ αυτή που θέλουμε. Είναι πολύ μπροστά από όλους μας στο θέμα του ποδόσφαιρου. Ελπίζω και εύχομαι να έχει τη συμπαράσταση τόσο του κόσμου, όσο και της διοίκησης. Αν δεν το κάνει αυτός, με τις γνώσεις και το όραμα που έχει, δεν ξέρω ποιος θα το κάνει. Αυτό που πρέπει να κάνουμε και το λέει και ο προπονητής, είναι πως πρέπει να αλλάξουμε τη φιλοσοφία μας».

Αναφορικά με το παιχνίδι, ο έμπειρος άσος τόνισε: «Αυτή δεν ήταν απάντηση με τη νίκη. Κάναμε ένα καλό παιχνίδι. Νιώσαμε ότι φτάσαμε στα όριά μας και αυτό ήταν κακό. Δεν αλλάζει κάτι βέβαια μετά από αυτή τη νίκη. Αυτό που πρέπει να αλλάξει είναι να πιστέψουμε στους εαυτούς μας περισσότερο».

Όσο για τον πανηγυρισμό του στο γκολ του Γεωργέα, ο Λυμπερόπουλος απάντησε: «Ήταν σαν να το έβαλα εγώ. Αγκαλιαστήκαμε και η αγκαλιά αυτή εκείνη την ώρα, τα έλεγε όλα. Αν δεν δείξω και τότε το θεό, αν δεν κάνω και τότε τον σταυρό μου, σε γκολ του Νίκου, πότε θα το κάνω;»

Τέλος, ο Λυμπερόπουλος αναφέρθηκε με τα καλύτερα λόγια στην Λάρισα και στο νέο γήπεδο που έχει φτιάξει:
 «Η Λάρισα είναι μία καλή ομάδα, η μεταπήδηση σε μία νέα έδρα δεν την έχει βοηθήσει ακόμα, πρέπει να σταθεί ο κόσμος δίπλα στην ομάδα και πιστεύω ότι θα το κάνει. Αν δεν το κάνει, τότε θα υπάρχει πρόβλημα. Είμαι χαρούμενος και εγώ οι συμπαίκτες μου που παίξαμε σε αυτό το στολίδι. Μόνο και μόνο για αυτό το γήπεδο η ΑΕΛ έχει θέση στην μεγάλη κατηγορία. Τον κ. Πηλαδάκη δεν τον ξέρω προσωπικά, δεν τον έχω γνωρίσει ποτέ μου. Εμείς σαν παίκτες της ΑΕΚ τον ευχαριστούμε που υπάρχει στο ελληνικό ποδόσφαιρο και δημιούργησε αυτό το στολίδι».